Hopp til innholdet
Mann ser smilende inn i kameraet

Fornøyde kunder

I OBOS er vi opptatt av boligbygging, samfunnsutvikling og å oppfylle boligdrømmer for medlemmene våre. Derfor er vi veldig glade for at så mange er fornøyde med det vi gjør!

Jevnlige målinger

Vi gjør jevnlig målinger av hvor tilfredse medlemmene er med tjenestene vi leverer. Hvert år gjennomfører EPSI Rating en uavhengig tilfredshetsundersøkelse blant kunder i norske banker. Epsi Rating er en leverandør av uavhengige kundetilfredshetsanalyser, og er en ekstern revisor av kundemassen.

Mange banker har godt fornøyde kunder, men likevel svarer nesten én av fire at de er misfornøyd. Det er gjerne kunder i de største bankene som er minst fornøyd.

Fornøyde med OBOS-banken

Etter fem år som bank og iherdig arbeid for å være den beste banken for medlemmene, er vi glade for å se at de som bruker oss er svært godt fornøyde. Gode betingelser, enkelhet, god service og hjelp i forbindelse med boligkjøp utmerker seg – i tillegg til god nettbank.

Er det noe vits i å flytte over alle banktjenester til OBOS?

Mange velger å være kunde i flere enn én bank. Noen har OBOS som dagligbank, andre har kun en sparekonto eller boliglånet hos oss. Dette velger du helt selv. Men det kan være verd å vite at de av våre kunder som får lønnen inn på en OBOS-konto, og har samlet alle banktjenester hos oss, er enda mer fornøyde enn andre kunder. Hvorfor? Blant annet fordi vi er den eneste norske banken som gir deg sparerente på brukskontoen og gratis bankkort. Mange er også fornøyde med at vi lanserte muligheten for fondssparing tidligere i høst. 

Slik bytter du bank steg for steg

Hva er viktig for deg?

Vi legger alle vekt på forskjellige ting, også når det gjelder valg av bank. Men felles for de fleste av oss, er at vi setter pris på å få hjelp når vi trenger det. Du kan ordne det meste selv i nettbanken. Men enkelte ganger, for eksempel når du skal kjøpe bolig, er det betryggende å snakke med en som kan hjelpe deg. God rådgivning, enten det er personlig, på telefon eller på chat, er viktig ved store beslutninger. Selv den mest tålmodige kan bli irritert over å vente i kø dersom det er nødvendig å ringe kundeservice.

I årets undersøkelse ble kundene også spurt om bærekraftig utvikling er viktig for dem som bankkunder. 6 av 10 oppgir at det er viktig. Dessverre får bankene totalt sett dårlig score på dette området. Vi er heldigvis del av et konsern som legger stor vekt på samfunnsansvar. Hver krone banken bidrar med, går tilbake til å bygge fremtidens samfunn og oppfylle boligdrømmer.