–Undersøkelsen viser at vi har høy tilgjengelighet, og at vi har hyggelige og kompetente kundebehandlere. Det er viktig å kunne vise frem slike resultater, både til eksisterende kunder og til OBOS-medlemmer som vurderer å bytte til OBOS-banken, sier Christina Farmen, leder for kundesenteret i OBOS-banken.
- Vi jobber hardt hver dag for å ha fornøyde kunder, og Kundeserviceprisen gir god innsikt i om vi lykkes, sier Farmen.
Kundebehandleren er viktigst
Siden starten i 2007 har SeeYou og Confex arrangert Kundeserviceprisen, og deltakelsen i undersøkelsen har hatt god vekst. I år var det 24 ulike bransjer med, og i kategorien bank var det 16 deltakere. Med en solid tredjeplass utkonkurrerte OBOS-banken en rekke store og kjente banker.
Deltakerne i undersøkelsen får 24 henvendelser hver fra såkalte Mystery shoppers, fordelt på telefon, e-post, chat og Messenger. Undersøkelsen er delt opp i fire prestasjonsområder: svar- og ventetid, mottak og velkomst, kundebehandler og totalinntrykk.
Kundeserviceprisen selv omtaler kundebehandler som det viktigste prestasjonsområdet. Her kom OBOS-banken ut med en score på hele 83,4 prosent. Farmen er derfor svært fornøyd med bronsen.