Hopp til innholdet

OBOS-banken fikk bronse i Kundeserviceprisen

Med en score på 81 prosent kom OBOS-banken på tredjeplass i kategorien «Bank» i undersøkelsen Kundeserviceprisen 2022.

Ta i bruk OBOS-banken

–Undersøkelsen viser at vi har høy tilgjengelighet, og at vi har hyggelige og kompetente kundebehandlere. Det er viktig å kunne vise frem slike resultater, både til eksisterende kunder og til OBOS-medlemmer som vurderer å bytte til OBOS-banken, sier Christina Farmen, leder for kundesenteret i OBOS-banken.  

- Vi jobber hardt hver dag for å ha fornøyde kunder, og Kundeserviceprisen gir god innsikt i om vi lykkes, sier Farmen. 

Kundebehandleren er viktigst 

Siden starten i 2007 har SeeYou og Confex arrangert Kundeserviceprisen, og deltakelsen i undersøkelsen har hatt god vekst. I år var det 24 ulike bransjer med, og i kategorien bank var det 16 deltakere. Med en solid tredjeplass utkonkurrerte OBOS-banken en rekke store og kjente banker.

Deltakerne i undersøkelsen får 24 henvendelser hver fra såkalte Mystery shoppers, fordelt på telefon, e-post, chat og Messenger. Undersøkelsen er delt opp i fire prestasjonsområder: svar- og ventetid, mottak og velkomst, kundebehandler og totalinntrykk. 

Kundeserviceprisen selv omtaler kundebehandler som det viktigste prestasjonsområdet. Her kom OBOS-banken ut med en score på hele 83,4 prosent. Farmen er derfor svært fornøyd med bronsen. 

– I tillegg til god kundeservice, har vi gode betingelser på sparing, boliglån og dagligbank. Som OBOS-medlem får du både sparerente på lønnskontoen og gratis bankkort, og vi ligger derfor helt på topp i Finansportalens dagligbanksjekk, forklarer Farmen.

Det er trygt og enkelt å flytte til oss. Hvis du vil bli kunde i OBOS-banken, kan du registrere deg og få din første OBOS-konto her.

Skal bruke resultatene til å bli enda bedre

–Slike tilbakemeldinger er veldig viktige for oss. Vi bruker resultatene aktivt i trening og opplæring av kundesenteret slik at vi blir enda bedre, avslutter Farmen. 

Mer om prisen på kundeserviceprisen.no.