Slik bestiller du BankID
Ønsker du å bestille BankID fra OBOS-banken, trenger du en kodebrikke fra oss. Har du ikke kodebrikke, send oss en melding fra nettbanken eller ring, så hjelper vi deg videre.
- Logg inn i nettbanken med kodebrikke fra OBOS-banken.
- Velg Andre tjenester og BankID i menyen.
- Følg instruksjonene på skjermen.
- Du mottar et engangspassord på e-post som du kun kan bruke i OBOS-banken. Når du logger inn i nettbanken med BankID, kan du endre det og lage ditt personlige passord for fremtidige innlogginger.
- Fremover kan du bruke kodebrikke og det personlige passordet når du logger inn i nettbanken, og alle andre steder som krever BankID.
BankID for ungdom
Er du mellom 15 og 18 år, kan du/foresatte bestille BankID ved å sende oss en melding fra nettbanken.
Trenger du ny kodebrikke?
- Har du BankID på mobil, logg inn i nettbanken og send oss en melding.
- Har du ikke BankID, registrer deg som kunde. Velg alternativet Registrer deg uten BankID. Da sender vi deg kodebrikken i posten, men du må legitimere deg på posten ved å vise frem passet ditt.
- Er du kunde i OBOS-banken, kan du ringe oss på 22 86 58 00 for å bestille ny kodebrikke.