Slik bestiller du BankID
Skal du bestille BankID fra OBOS-banken, må du ha fylt 15 år. Du trenger også kodebrikke fra oss. Har du ikke kodebrikke, send en melding fra nettbanken eller ring oss.
- Logg inn i nettbanken med kodebrikke fra OBOS-banken.
- Åpne menyen og velg Andre tjenester og BankID.
- Følg deretter instruksjonene på skjermen.
- Du mottar et engangspassord på e-post som du kun kan bruke i OBOS-banken. Når du logger inn i nettbanken med BankID, kan du endre det og dermed lager du ditt personlige passord for fremtidige innlogginger.
- Fremover kan du bruke kodebrikke og det personlige passordet du lagde når du logger inn i nettbanken, og alle andre steder som krever BankID.
Slik bestiller du BankID på mobil
Vil du bestille BankID på mobil, må du ha fylt 18 år og ha kodebrikke fra OBOS-banken.
- Ha mobilen i nærheten av deg.
- Logg inn i nettbanken med kodebrikken fra OBOS-banken.
- Velg Andre tjenester og BankID i menyen.
- Følg instruksjonene som dukker opp i nettbanken og på mobilskjermen.
- Vanligvis tar det kun et par minutter, så er BankID på mobil klar til bruk.
De aller fleste teleoperatører og mobiltelefoner støtter BankID på mobil.
Trenger du ny kodebrikke?
- Har du BankID på mobil, logg inn i nettbanken og send oss en melding.
- Har du ikke BankID, registrer deg som kunde. Velg alternativet Registrer deg uten BankID. Da sender vi deg kodebrikken i posten, men du må legitimere deg på posten ved å vise frem passet ditt.
- Er du kunde i OBOS-banken, kan du ringe oss på 22 86 58 00 for å bestille ny kodebrikke.