Hopp til innholdet

Bestill BankID og BankID på mobil

For å bestille BankID eller BankID på mobil, må du være legitimert med pass hos oss. Når du bestiller BankID, så får du beskjed om du er registrert med riktig legitimasjon eller ikke.

Slik bestiller du BankID

Du må ha kodebrikke fra OBOS-banken for å bestille BankID. Har du ikke kodebrikke fra oss? Send oss melding fra nettbanken eller ring, så hjelper vi deg videre.

  • Logg inn i nettbanken med kodebrikken fra OBOS-banken. åpne menyen, og velg Andre tjenester og BankID.
  • Følg instruksjonene på skjermen.
  • Du vil motta et engangspassord på e-post som kun kan brukes i OBOS-banken. Du kan endre det når du logger inn i nettbanken med BankID, slik at du lager ditt personlige passord for fremtidige innlogginger.
  • Fremover kan du bruke kodebrikke og personlig passord når du logger inn i nettbanken og andre steder som krever BankID.

Slik bestiller du BankID på mobil

Du må være over 18 år og ha kodebrikke fra OBOS-banken for å bestille BankID på mobil.

  • Ha mobilen i nærheten av deg.
  • Logg inn i nettbanken med kodebrikken fra OBOS-banken. 
  • Velg Andre tjenester og  BankID.
  • Følg instruksjonene i nettbanken og på mobilskjermen.
  • I løpet av et par minutter er BankID på mobil klar til bruk.

De aller fleste teleoperatører og mobiltelefoner støtter BankID på mobil.