Hopp til innholdet

Bestill BankID og BankID på mobil

For å bestille BankID eller BankID på mobil, må du være legitimert med pass hos oss. Når du bestiller BankID, så får du beskjed om du er registrert med riktig legitimasjon eller ikke.

Slik bestiller du BankID

Ønsker du å bestille BankID fra OBOS-banken, trenger du en kodebrikke fra oss. Har du ikke kodebrikke, send oss en melding fra nettbanken eller ring, så hjelper vi deg videre.

  • Logg inn i nettbanken med kodebrikke fra OBOS-banken.
  • Velg Andre tjenester og BankID i menyen.
  • Følg instruksjonene på skjermen.
  • Du mottar et engangspassord på e-post som du kun kan bruke i OBOS-banken. Når du logger inn i nettbanken med BankID, kan du endre det og lage ditt personlige passord for fremtidige innlogginger.
  • Fremover kan du bruke kodebrikke og det personlige passordet når du logger inn i nettbanken, og alle andre steder som krever BankID.

BankID for ungdom

Er du mellom 15 og 18 år, kan du/foresatte bestille BankID ved å sende oss en melding fra nettbanken.

Slik bestiller du BankID på mobil

Vil du bestille BankID på mobil, må du ha fylt 18 år og ha kodebrikke fra OBOS-banken.

  • Ha mobilen i nærheten av deg.
  • Logg inn i nettbanken med kodebrikken fra OBOS-banken. 
  • Velg Andre tjenester og BankID i menyen.
  • Følg instruksjonene som dukker opp i nettbanken og på mobilskjermen.
  • Vanligvis tar det kun et par minutter, så er BankID på mobil klar til bruk.

De aller fleste teleoperatører og mobiltelefoner støtter BankID på mobil.

Trenger du ny kodebrikke?

  • Har du BankID på mobil, logg inn i nettbanken og send oss en melding.
  • Har du ikke BankID, registrer deg som kunde. Velg alternativet Registrer deg uten BankID. Da sender vi deg kodebrikken i posten, men du må legitimere deg på posten ved å vise frem passet ditt.
  • Er du kunde i OBOS-banken, kan du ringe oss på 22 86 58 00 for å bestille ny kodebrikke.

Dette lurer flere på: