Har du problemer med å logge inn i nettbanken? Her er noen av feilsituasjonene som kan oppstå, og beskrivelse av hvordan du kan komme videre. 

 

BankID-melding: "Feil data inntastet, vennligst prøv igjen" 

Dersom du har prøvd igjen og fortsatt får samme beskjed, kan det være at kodebrikken som brukes ikke er knyttet opp mot valgt BankID. Sjekk om du har BankID ved å gå igjennom denne dialogen på BankID.no. Hvis du ikke klarer det må du velge "Jeg ønsker å få tilsendt kodebrikke fra OBOS-banken". Hvis du klarer å gjennomføre prosessen har du BankID. Ta kontakt med den banken som har utstedet din BankID for videre hjelp til å løse problemet.  

BankID feilmelding: "BID-xxxx" 

Lukk alle nettleservinduer og start datamaskinen på nytt, eller forsøk på en annen datamaskin. Får du fortsatt BID-feilmeldingen, kontakt banken eller søk etter feilmeldingen (BID-referansen) på internett.

 

BankID registreringsbildet kommer ikke opp på skjermen

Hvis du har problemer med å laste selve BankID-dialogen, bør du forsøke med en annen nettleser. Du kan også kan teste din datamaskin på BankID sine nettsider.

 


Innlogging fungerer, men knappene virker ikke

Dette kan skyldes at du har et eksisterende kundeforhold fra gamle OBOS Lån & Spar eller BNP, men at du ikke har registrert deg med nettbankavtale i OBOS-banken. Løsningen er å registrere deg som nettbankkunde, og deretter gi oss beskjed slik at vi kan knytte opp dine eksisterende lån og konti. 


Feilkode 403 "access is denied"

Du har ikke registrert deg som ny kunde før du logget inn. Løsningen er å registrere deg. Hvis du allerede har gjort det og fortsatt får samme feilkode, må du kontakte oss slik at vi kan gjøre registreringen for deg. 

 

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×