Hopp til innholdet
Chat med oss

Her er noen av feilsituasjonene som kan oppstå, og beskrivelse av hvordan du kan komme videre. 

BankID-melding: "Feil data inntastet, vennligst prøv igjen" 

Dersom du har prøvd igjen og fortsatt får samme beskjed, kan det være at kodebrikken som brukes ikke er knyttet opp mot valgt BankID. Sjekk om du har BankID ved å gå igjennom denne dialogen på BankID.no. Hvis du ikke klarer det må du velge "Jeg ønsker å få tilsendt kodebrikke fra OBOS-banken". Hvis du klarer å gjennomføre prosessen har du BankID. Ta kontakt med den banken som har utstedet din BankID for videre hjelp til å løse problemet.  

 

BankID feilmelding: "BID-xxxx" 

Lukk alle nettleservinduer og start datamaskinen på nytt, eller forsøk på en annen datamaskin. Får du fortsatt BID-feilmeldingen, kontakt banken eller søk etter feilmeldingen (BID-referansen) på internett.

BID-c167
Har du endret abonnementet eller byttet SIM-kort? logg inn i nettbanken med vanlig BankID og bestill BankID på mobil på nytt.

BID-1439
Din BankID er sperret. Ring oss så hjelper vi deg.

BID-1337
Forsøk å stenge nettleseren og starte maskinen på nytt

BID-1118
Sjekk antivirusprogrammet på din datamaskinen. Se etter egenskapen "Nettbankbeskyttelse" og slå av denne. Eller det kan være problemer med nettverket du er tilkoblet.

BID-20a1, BID-20a2, BID-20b0, BID-20b1, BID-2031, BID-2032, BID-2033, BID-2034 
Disse feilmeldingene kan skyldes gammel nettleser, eller dårlig nettverk.
Her kan du oppdatere nettleseren din 

BankID registreringsbildet kommer ikke opp på skjermen

Hvis du har problemer med å laste selve BankID-dialogen, bør du forsøke med en annen nettleser. Du kan også kan teste din datamaskin på BankID sine nettsider.

Feilkode 403 "access is denied"

Du har ikke registrert deg som ny kunde før du logget inn. Løsningen er å registrere deg. Hvis du allerede har gjort det og fortsatt får samme feilkode, kontakt oss for videre hjelp.